22 березня 2016 року на базі Новостародубської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів було проведено районний семінар-практикум для вчителів фізики з проблеми «Діяльнісний підхід до викладання фізики в умовах упровадження нового Державного стандарту»
Метою семінару було поглиблення знань вчителів фізики про шляхи та особливості впровадження діяльнісного підходу у викладанні фізики, підвищення професійної майстерності педагогів, ознайомлення із досвідом роботи вчителя фізики щодо реалізації змісту нового Державного стандарту базової загальної середньої освіти. Захід складався з теоретичної та практичної частин.
Традиційно відкрила семінар Пустовойтенко Р.М., заступник директора з навчально – виховної роботи закладу, яка привітала усіх учасників семінару та побажала їм плідної роботи.
Розпочали роботу семінару з інтерактивної вправи «Асоціації», що сприяла створенню доброзичливого мікроклімату серед учасників та мотивації до подальшої роботи.
Руслана Миронівна коротко познайомила гостей із досвідом роботи та основними здобутками вчителя фізики Гущиної Ірини Володимирівни, яка працює в даній школі. Виступ заступника директора супроводжувався цікавою презентацією блогу вчителя — її візиткою, що дало змогу учасникам семінару більш наочно познайомитися із досягненнями вчителя.
Про діяльнісний підхід при вивченні фізики у загальноосвітньому навчальному закладі розповіла методист районного методичного кабінету Ошега З.С.. Зокрема, звернула увагу на ключові компетенції, які вчитель має формувати в учнів. У її виступі йшлося про роль та місце діяльнісного підхіду на уроках фізики. Вона відмітила, що забезпечення якості освіти певною мірою залежить від визначення цілей і прогнозування очікуваних результатів. Головною метою якості шкільної освіти є досягнення учнями такого рівня освіченості, який би відповідав їхньому особистісному потенціалу і створював основу для впровадження освіти і власного розвитку. Велику увагу Зоя Семенівна звернула на чинники, які позитивно впливають на формування мотивації на уроках фізики: практична спрямованість мети уроку як особисто значущої, важливої для кожного; використання в процесі навчання наявного життєвого досвіду учнів, їхніх повсякденних спостережень, досвіду практичної діяльності; зв’язок навчального матеріалу з повсякденним життям, явищами, які відбуваються в довкіллі; використання результатів навчання в практичній діяльності людини. У її виступі також йшлося про важливі напрямки нового Державного стандарту загальної середньої освіти та запровадження педагогами інноваційних форм роботи. Методист наголосила на необхідності використання різних видів проектів для успішного оволодіння учнями фізики, урізноманітнення форм і методів роботи з учнями з метою підвищення ефективності та результативності навчання, а також вироблення практичних навичок із застосування знань з фізики у повсякденному житті.
У ході практичної частини учасники семінару переглянули фрагменти уроків фізики у 7-му та 9 –му класах. Учитель фізики, Гущина Ірина Володимирівна у ході проведення фрагментів уроків у 7-му класі з теми «Проект № 3. Розвиток судно- та повітроплавання. Спостереження за зміною атмосферного тиску», у 9-му класі з теми: «Електрична напруга та її вимірювання. Вольтметр» презентувала власні напрацювання з проблеми семінару та ознайомила педагогів із основними етапами формування предметної, науково-природничої та ключових компетентностей учнів в умовах впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти, проведенням інтегрованої дослідницької та творчої діяльності учнів, спрямованої на отримання самостійних результатів, використанням електронних ресурсів веб-камери та програми Plickers для демонстрації та перевірки рівня знань учнів із теми.
Яскравою ілюстрацією до розкриття проблеми семінару стала демонстрація проектів учнями 7-го класу «Атмосферний тиск» та «Розвиток судно- та повітроплавання». Презентації даних проектів не могла не здивувати своєю оригінальністю. Учні використовували різноманітні форми та методи презентації: інформаційне повідомлення, електронні програми, Інтернет - ресурси, відеозапис, діаграми досліджень та інше..
Учасники семінару також познайомилися із науково-дослідницькою роботою учня 9-го класу Бурлака Артема, учасника ХІV Всеукраїнської конференції-конкурсу науково-дослідних робіт школярів «Зоряний шлях» із теми: «Марсоходи».
Наступним етапом семінару–практикуму був майстер-клас Ірини Володимирівни з проблеми«Реалізація діяльнісного підходу на уроках фізики шляхом використання електронних засобів навчання: віртуальної стіни Padlet, програми Plickers, генератора ребусів Rebus 1, програми Learning Apps, тест Редактора».
Учителька запропонувала присутнім свої методичні наробки щодо здійснення управління інтегрованою дослідницькою, творчою діяльністю учнів та організації пошукової роботи. Не залишила поза увагою і проблему використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках фізики, продемонструвавши на інтерактивній дошці основні можливості сучасних педагогічних програмних засобів, які можна використати під час проведення уроків.
При підведенні підсумків учителі відзначили актуальність проблеми, враховуючи вимоги нової програми з фізики у 7-му класі, високий рівень підготовки та практичну значимість семінару.
Методист наголосила на необхідності використання різних видів проектів для успішного оволодіння учнями фізики, урізноманітнення форм і методів роботи з учнями з метою підвищення ефективності та результативності навчання, а також вироблення практичних навичок із застосування знань із фізики у повсякденному житті.
Вчителі відзначили доцільність проведення таких семінарів, їх практичну значимість для подальшого використання у роботі з дітьми.
0 коментарі:
Дописати коментар